Noile cercetări găsesc „asocieri semnificative” între dispoziția optimistă a unei persoane și calitatea somnului.

Noile cercetări sugerează că oamenii optimisti au un somn mai bun.
Privarea de somn este o problemă majoră de sănătate publică.

De fapt, aproximativ 30% dintre adulții  nu obțin cantitatea de somn care este optimă pentru sănătate.

De asemenea, până la 70 de milioane de oameni din SUA au o tulburare de somn.

O serie de lucruri pot ajuta la îmbunătățirea somnului, cum ar fi obținerea unei noi saltele, limitarea consumului târziu de alcool seara, exercitarea regulată și utilizarea strictă a dormitorului pentru odihnă.

Cercetările noi sugerează că poate exista un alt ingredient care ar putea ajuta somnul, deși poate fi mai dificil de obținut decât o nouă saltea: o dispoziție optimistă.

Studiul, care apare în revista Behavioral Medicine, constată că optimiștii tind să doarmă mai bine. Aceasta este o constatare care se bazează pe studiile anterioare care au sugerat că optimiștii au o sănătate cardiovasculară mai bună.

Dr. Rosalba Hernandez, profesor asistent la Universitatea din Illinois, la Școala Urbana-Champaign de asistență socială, este autorul principal al noii cercetări.

Studierea somnului și optimismul
Dr. Hernandez și echipa au examinat 3.548 de participanți, cu vârste cuprinse între 32 și 51 de ani, care au luat parte la studiul Coronary Artery Development Development in Young Adults (CARDIA).

Participanții au fost adulți non-hispanici albi și afro-americani care trăiesc în Birmingham, AL, Oakland, CA, Chicago, IL și Minneapolis, MN, printre alte regiuni din SUA.

Pentru a evalua optimismul participanților, cercetătorii le-au cerut să-și exprime acordul cu o serie de 10 declarații folosind o scală Likert în cinci puncte, variind de la „de acord puternic” până la „dezacord puternic”.

Declarațiile includeau cele pozitive (cum ar fi „Sunt întotdeauna optimist în ceea ce privește viitorul meu”) și cele negative (cum ar fi „Aștept cu greu ca lucrurile să meargă așa”. Scorul rezultat al sondajului a variat de la 6 la 30, 30 fiind cel mai optimist.

În cadrul studiului CARDIA, participanții au raportat calitatea somnului lor de două ori, la 5 ani distanță, menționând numărul de ore în care au dormit în mod regulat și orice simptom de insomnie.

Unii participanți au completat, de asemenea, indicele de calitate al somnului din Pittsburgh și Scala de somnolență Epworth și au purtat monitoare de activitate care au măsurat în mod obiectiv cât timp au dormit și cât de neliniștite au fost în timpul nopții.

Pentru a evalua legătura dintre optimism și calitatea somnului, cercetătorii au aplicat analize de regresie multivariate.

Optimistii sunt cu 74% mai putin probabil sa aiba insomnie
Studiul a relevat că fiecare creștere a „abaterii standard” – adică distanța standard între două puncte de date – corelată cu o creștere de 78% a șanselor unei calități mai bune a somnului.

Participanții cu scoruri mai mari au avut, de asemenea, mai multe șanse să doarmă timp de 6 – 9 ore în fiecare noapte și cu 74% mai puțin probabil să aibă insomnie.

„Rezultatele acestui studiu au relevat asocieri semnificative între optimism și diferite caracteristici ale somnului auto-raportat după ajustarea pentru o gamă largă de variabile, inclusiv caracteristici sociodemografice, condiții de sănătate și simptome depresive”, spune dr. Hernandez.

„Lipsa somnului [sănătos] este o problemă de sănătate publică, întrucât calitatea slabă a somnului este asociată cu multiple probleme de sănătate, incluzând riscuri mai mari de obezitate, hipertensiune și toate cauzează mortalitate”, adaugă ea.

„Optimismul dispozițional – credința că lucrurile pozitive vor apărea în viitor – a apărut ca un atu psihologic al unei salarii deosebite pentru supraviețuirea fără boală și sănătatea superioară”.

Dr. Rosalba Hernandez
Deși rezultatele sunt pur observaționale, autorii studiului speculează asupra unui posibil mecanism care le poate explica.

„Optimistii sunt mai susceptibili de a se angaja în coping activ axat pe probleme și de a interpreta evenimentele stresante în moduri mai pozitive, reducând îngrijorarea și gândurile rumenești atunci când adorm și pe tot parcursul ciclului de somn”, conchide dr. Hernandez.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here