La Centrul Global de Criză al PwC, ne ocupăm de crize în fiecare zi. Dar, pe măsură ce focarul COVID-19 s-a înrăutățit, volumul apelurilor câștigate de echipele noastre a crescut vizibil. Până la sfârșitul lunii februarie, telefoanele sunau de pe cârlig.

Liderii de afaceri sunt preocupați și, pe bună dreptate, pentru bunăstarea oamenilor și a organizațiilor lor.

Nici o criză nu este un incident izolat, îngrijit, și focarul COVID-19 este excepțional de orice standarde. Vine cu un domeniu extrem de extins și cu niveluri de incertitudine. Este o situație care depășește cu mult experiența celor mai mulți lideri de afaceri – mandatul mediu al unui CEO este de cinci ani, iar ultima epidemie care s-a apropiat de orice apropiere a fost focarul SARS în 2003. SARS a infectat peste 8.000 de persoane și a durat nouă luni. În mult mai puțin timp decât atât, COVID-19 a infectat deja de mai mult de zece ori mai mulți oameni și se răspândește rapid.

Estimarea impactului virusului asupra economiei globale este dificilă. Se crede că focarul SARS a costat aproximativ 40 de miliarde USD; Economistul care a făcut acest calcul spune că COVID-19 ar putea costa de trei sau patru ori mai mult.

Fondul Monetar Internațional și-a redus estimările de creștere globală, iar Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a sugerat că creșterea globală ar putea fi redusă la jumătate ca urmare a virusului. Am văzut deja o perturbare masivă a lanțurilor de aprovizionare și, dacă virusul continuă să se răspândească, am putea vedea în curând închideri pe scară largă ale școlilor și locurilor de muncă, fie ele voluntare sau aplicate.

Liderii de afaceri consideră că gestionarea unei crize este o parte inevitabilă a rolului lor. Conform celui mai recent studiu global de criză al PwC, aproape șapte din 10 lideri (69 la sută) au cunoscut cel puțin o criză corporativă în ultimii cinci ani în companiile lor, iar numărul mediu de crize înregistrate în aceste firme este mai mare de trei. COVID-19 va testa mulți lideri de afaceri la limită.

Cheia pentru gestionarea oricărei crize este pregătirea. Iată șapte acțiuni pe care le puteți întreprinde ca lider pentru a vă asigura că organizația dvs. este în cea mai bună formă posibilă de a rezista înainte.

Verificați locațiile forței de muncă și călătoriile. Prima prioritate este de a stabili exact unde se află personalul și câți lucrători sunt pe teritorii afectate sau vulnerabile. Ai nevoie să fii repatriat? Sau au cerut să lucreze de acasă? Planurile de călătorie viitoare vor trebui revizuite, programate sau anulate.

Politicile clare ar trebui, în schimb, să abordeze absența din cauza bolii sau îngrijirea rudelor, protocolul pentru vizitatorii site-urilor companiei, procedura de raportare a bolii și restricțiile de călătorie. De asemenea, ar trebui să planificați politicile în cazul închiderii școlii îndelungate – care va fi politica pentru părinții care lucrează?

De asemenea, problema impozitului: Dacă lucrătorii sunt obligați să rămână în țări străine mai mult decât era de așteptat și apoi să fie supuși impozitării, ce politici aveți în vigoare pentru a aborda acest lucru? În cele din urmă, fiți pregătiți să reîmprospătați și actualizați în mod continuu aceste politici pe măsură ce evoluția circumstanțelor.

Revizuiește-ți planurile de criză și continuitate. Fiecare afacere bine condusă are o criză sau un plan de continuitate, iar mulți vor avea un plan specific de pandemie.

Dar nimic nu testează teoria ca la realitate. Planul de pandemie al unei organizații din Asia, de exemplu, a desemnat un oraș european ca loc de evacuare pentru angajați și familiile lor – dar zborurile din China spre oraș au fost suspendate la scurt timp după izbucnire.

Planurile generice trebuie adaptate și adaptate pentru a face față provocărilor specifice unei epidemii. Dacă un număr mare de angajați trebuie să lucreze de la distanță timp de o oră, de exemplu, există o lățime de bandă suficientă pentru a face față? Operațiunile dvs. vor fi afectate dacă forțele de muncă offshore nu pot veni la locul de muncă? Care este procedura de actualizare a sfaturilor și politicilor de călătorie?

Cum va fi gestionată comunicarea cu angajații? În timpul oricărei crize, cea mai mare îngrijorare pentru directorii generali este colectarea rapidă a informațiilor precise. Cum vor curge datele în timpul acestei crize?

Evaluează lanțul de aprovizionare. O înțelegere clară a lanțului de aprovizionare vă va ajuta la expunerea eventualelor vulnerabilități. Aceasta înseamnă că începeți cu cele mai critice produse și căutați cu mult peste furnizorii de primul și al doilea nivel, chiar până la materiile prime, dacă este posibil. De exemplu, dacă produsele dvs. conțin o componentă dintr-o țară care devine izolată, există o ofertă secundară? Planurile de contingență pot intra rapid în dificultate dacă virusul se răspândește; Numai furnizorii deja din China au apelat la Coreea de Sud ca un Plan B, doar pentru a vedea că țara se infectează rapid.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here