Deoarece pandemia coronavirusului continuă să extindă oprirea, carantina și măsurile de distanțare socială – multe persoane se întreabă cum să se mențină bine. Știți că distanțarea socială, a lucra de acasă și a rămâne în interior în general este o modalitate de a vă proteja pe voi înșivă – dar există și alte măsuri pe care le puteți lua?

Îmbunătățirea sistemului imunitar este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face, deoarece este apărarea esențială a organismului tău atunci când vine vorba de lupta împotriva unui virus. Chiar dacă sunteți expus la un virus, coronavirus sau altele, dacă sistemul dumneavoastră imunitar este puternic, aveți șanse mai bune să nu vă îmbolnăviți. Vitamina C este o alegere populară pentru susținerea imunității, dar un alt element nutritiv cheie pentru sistemul dumneavoastră imunitar este vitamina D. Odată crezută ca vitamina pentru oasele puternice, vitamina D face de fapt mult mai mult pentru corp – inclusiv pentru a vă sprijini sistemul imunitar.

Studiile sugerează că vitamina D poate ajuta la prevenirea infecțiilor respiratorii sau la reducerea gravității acestora, mai ales dacă aveți o deficiență. Aceștia sunt juriți despre cum te poate proteja împotriva coronavirusului, dar unii experți medicali recomandă să iei un supliment de vitamina D pentru a-ți ajuta sistemul de imunitate.

Mai jos, Jacyln Tolentino, medic la Pătrunjel Health din Los Angeles, explică modul în care funcționează vitamina D, cum să obțineți suficient, ce se întâmplă când aveți o deficiență și dacă vă poate ajuta să vă protejați sistemul imunitar.

De ce este importantă vitamina D?
Vitamina D este unică, deoarece este una dintre cele două vitamine pe care organismul tău le poate produce pe cont propriu (cealaltă este vitamina K), și o poți obține și din alte surse, cum ar fi alimente sau suplimente. Este, de asemenea, tehnic un hormon care reglează cât de mult calciu este în sângele tău. Spre deosebire de alte vitamine, aceasta necesită conversie în ficat și rinichi pentru a-l face un hormon activ. „Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi pe care organismele noastre o folosesc pentru a absorbi și menține nivelurile sănătoase de calciu și fosfor, care sunt necesare pentru a crește și a ne menține oasele”, spune Tolentino.

Probabil ați auzit că vitamina D este importantă pentru oasele voastre, dar vă sprijină și corpul în alte moduri. ”În timp ce, în general, asociem vitamina D cu sănătatea musculo-scheletică, de fapt are mai multe funcții în organism, inclusiv rolul pe care îl joacă în funcți imună și reducerea inflamației “, spune Tolentino.

Vitamina D și sănătatea imunitară
Cercetările arată că vitamina D joacă un rol important în funcția imunitară, iar o deficiență în aceasta se arată că îți crește susceptibilitatea la infecție. “Unele studii au arătat că deficiența de vitamina D este chiar asociată cu un risc mai mare de auto-raportate infecții ale tractului respirator superior”, spune Tolentino. Mai mult, „nivelurile scăzute de calcidiol în ser [o formă de vitamina D] sunt, de asemenea, asociate cu o susceptibilitate mai mare la infecții precum tuberculoza, gripă și infecții virale ale tractului respirator superior”, spune Tolentino.

Una dintre principalele funcții ale vitaminei D este de a ajuta activarea celulelor T, numite „celulele ucigătoare” din organism. Celulele T detectează și distrug de fapt agenții patogeni străini – ca virușii. „Aceasta face ca vitamina D să fie deosebit de crucială pentru menținerea unui sistem imunitar funcțional, capabil să combată agenții patogeni străini”, spune Tolentino.

Este important de știut că, deși coronavirusul afectează sistemul respirator, cercetătorii și medicii știu puțin despre acest lucru în acest moment. Cele mai bune metode de a vă reduce riscul de a fi infectat cu coronavirus este să urmați liniile directoare ale CDC și OMS, ceea ce spun oficialii dvs. locali și să aveți grijă de sănătatea dvs. cât puteți în general. Vitamina D este cunoscută pentru a ajuta sistemul imunitar, care promite că vă protejează de multe tipuri diferite de boli.

Expunerea pielii la soare este o modalitate de a obține vitamina D.

Surse alimentare de vitamina D
“Vitamina D apare în mod natural în gălbenușurile de ou, ficatul de vită, peștele gras precum somonul, tonul, peștele spadă sau sardinele și uleiurile din ficat de pește. Din păcate, vitamina D nu apare în mod natural în multe alimente, motiv pentru care unele alimente au vitamina D adăugată la ei. Vitamina D se adaugă la cereale, lactate și lapte de plante și suc de portocale “, spune Tolentino.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here