Aflați beneficiile nutriționale ale acestui aliment colorat.
Fructul dragonului este un fruct nutritiv – ca să nu mai vorbim de vibrant – care poate aduce beneficii corpului și papilelor gustative, spune dieteticianul înregistrat Mira Ilic, MS, RDN, LD.

Cum este fructul de dragon și cum are gustul?
Fructul dragonului, numit și pitaya sau pere de căpșuni, arată ca ceva direct dintr-o carte a doctorului Seuss: La exterior, este un oval roz cu solzi verzi (de unde și numele de „dragon”). În interior, este alb cu semințe minuscule negre. Aspectul ciudat al fructelor scoate în evidență și vibrațiile „anghinare psihedelice”.

„Este un fruct tropical care provine dintr-un cactus. Este disponibil peste tot în lume, dar este originar din Mexic și America de Sud ”, notează Ilic.

„Dacă îți plac fructele  de kiwi, atunci îți vor plăcea probabil si fructele de dragon. Este dulce și crocant. ”
Fructele Dragonului vin într-o varietate de forme și culori:

Piele roz cu carne albă. Acesta este cel mai cunoscut tip, dar este cel mai puțin dulce. Se vinde sub numele Alice, Cosmic Charlie și Guyute.
Piele roz cu carne roșie sau roz. Mai mare și mai dulce această varietate este vândută în magazine sub nume precum Red Jaina și Bloody Mary.
Piele roz cu carne mov. Căutați numele „Frumusețe americană” în magazine.
Piele galbenă cu carne albă. Fructul de dragon galben este cel mai greu de găsit, dar este și cel mai dulce.
Avantajele consumului de fructe de dragon
Carnea fructului de dragon este săracă în calorii și fără grăsimi. De asemenea, conține o mulțime de:

Fibră
Fructul dragonului este o sursă excelentă de fibre, spune Ilic. Recomandarea zilnică pentru adulți este de cel puțin 25 de grame – iar fructele dragonului împachetează 7 grame într-o singură porție de 1 cană.

„Fibrele pot beneficia de sănătatea gastrointestinală și cardiovasculară”, remarcă Ilic. „De asemenea, fibra se umple, ceea ce este util dacă încercați să slăbești. Oamenii care mănâncă alimente întregi, bogate în fibre, au mai multe șanse să mențină o greutate sănătoasă. ”

Nutrienți
Fructul de dragon are o tonă de vitamine și minerale benefice, inclusiv:

Carotenoizi (pot reduce riscul de cancer).
Licopen (poate îmbunătăți sănătatea inimii și reduce riscul de cancer).
Magneziul (important pentru funcția celulelor, iar fructele de dragon oferă 18% din cantitatea recomandată zilnic).
Fierul (important pentru sânge și energie sănătoasă, iar fructele de dragon conțin 8% din aportul zilnic recomandat).
Vitamina C (ajută organismul să absoarbă fierul și sporește sănătatea sistemului imunitar).

Bacteriile sănătoase din intestin pot ajuta digestia și chiar pot reduce riscul de cancer de colon. „Unele studii par să arate că fructele de dragon au promovat creșterea bacteriilor intestinale sănătoase”, spune Ilic. „Poate avea un efect pozitiv asupra microbiomului intestinal, bacteriile bune din intestinele noastre.”

Cum se taie și se mănâncă fructe de dragon
Dacă nu găsiți fructe de dragon în supermarketul local, este posibil să aveți mai mult noroc într-un magazin specializat de alimente sau pe o piață asiatică.

Pentru a alege unul, Ilic recomandă să ai încredere în intestinul tău. „Urmărește-ți cunoștințele despre fructe”, spune ea.

„Ar trebui să fie ușor moale când îl testați cu degetul. Dacă este prea ferm, puteți să-l aduceți acasă și să îl lăsați să se coacă. ”
Cojiți și tăiați-l în secțiuni atunci când sunteți gata să îl mâncați. La fel ca un avocado, mănânci carnea și arunci pielea. Puteți, de asemenea, să o tăiați în jumătate și să scoateți carnea cu o lingură sau un baler de pepene galben.

Fructul de dragon este cel mai bine consumat crud, dar îl puteți pune pe grătar ca și alte fructe. Bucurați-vă de unul singur sau adăugați-l la:

„După ce îl tăiați, înfășurați-l bine și puneți-l în frigider”, spune Ilic. „Când fructul tău de dragon începe să se înmoaie și să se rumenească, aruncă-l.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here