Un studiu constată că a merge la culcare sau a face sarcini ușoare în jurul casei îți ajută mai mult starea de spirit decât să stai pe canapea.

Noile cercetări sugerează că înlocuirea timpului sedentar al ecranului cu alte activități poate îmbunătăți starea de spirit și indicele de masă corporală.
Există o mulțime de dovezi că un stil de viață sedentar este mai puțin favorabil sănătății bune decât unul activ fizic.

Între timp, SARS-CoV-2 și blocajele au îngreunat multe persoane să rămână active sau să facă efort.

O parte din situația actuală are legătură cu mulți dintre noi care lucrează acasă. Unele dintre ele, însă, sunt opționale, cum ar fi orele pe care le-am alocat în mod voit vizionării TV .

Un nou studiu sugerează modalități mai bune și poate surprinzătoare de a ne petrece timpul liber -de care ar putea beneficia și sănătatea noastră.

Cercetarea apare acum în American Journal of Preventive Medicine.

Trecerea de pe canapea în pat și somnul este mai usoara decât petrecerea orelor în șezut în fața unui ecran – și același lucru este valabil pentru a face lucrări casnice ușoare, sugerează studiul.

Descoperirile ajung la un moment util pentru cei care se luptă să se simtă bine în timpul pandemiei COVID-19 și blocajelor.

Autorul principal Jacob Meyer de la Universitatea de Stat din Ohio (OSU) din Columbus, Ohio, spune: „Cu tot ce se întâmplă acum, acesta este un lucru pe care îl putem controla sau gestiona, și are potențialul de a ne ajuta sănătatea mentală.”

Potrivit autorilor studiului, cercetările anterioare au arătat că majoritatea adulților își petrec de obicei 75% din orele de veghe fiind sedentari, inclusiv 90% din timpul liber.

Chiar și adulții activi au văzut că nivelul lor de activitate scade cu 32% în blocaj, potrivit datelor preliminare ale cercetătorilor lansate în mai.

În timpul carantinei și după o zi de muncă, ne putem găsi în căutarea activității de restaurare din cei patru pereți, iar imersiunea în divertisment online poate părea o formă rezonabilă de evadare.

Noul studiu OSU propune, totuși, că există opțiuni mai bune prin care oamenii pot lucra cu ușurință în programele de carantină.

„Poate fi mai ușor pentru oameni să-și schimbe comportamentul dacă simt că este realizabil și nu necesită o schimbare majoră”, potrivit lui Meyer.

Prima dintre concluziile studiului este că oamenii ar putea opta singuri în favoarea de a opri televizorul și pur și simplu de a merge la culcare pentru noapte.

Cercetătorii au corelat ca a dormi mai mult si de a fi mai puțin stresat, duce la stare de spirit mai bună și chiar la un indice de masă corporală mai scăzut (IMC).

De asemenea, asociază o reducere de durată a IMC, precum și o stare de spirit îmbunătățită, cu unele activități ușoare efectuate în jurul casei.

În timp ce studiile anterioare documentează valoarea nivelurilor de activitate moderate până la înalte, Meyer și colegii săi văd beneficii reale chiar și din activități mai puțin solicitante, cum ar fi mersul pe jos sau timpul petrecut cand pregătesc masa.

„Oamenii s-ar putea să nu se gândească la unele dintre aceste activități ca la activitate fizică”, spune Meyer.

“Activitatea ușoară este cu o intensitate mult mai mică decât a merge la sală sau a merge la muncă”, argumentează el, “însă luarea acestor pași pentru a rupe perioade lungi de ședință poate avea un impact.”

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here