Se estimează că, din anii 1950, omenirea a produs 8,3 miliarde de tone de material plastic. Aproape 80% din acestea se află în depozitele de deșeuri sau au fost lăsate să înfunde mările, orașele și mediul rural. Până în 2050, se prevede că plasticul din ocean va depăși peștele.
Din punct de vedere istoric, design-ul a reprezentat o mare parte a problemei, de la designul grafic care a apreciat acest material miraculos în avertismentele timpurii la specificațiile produsului care fac unele nereciclabile; de la proiectarea ambalajelor până la deșeurile industriale din industria prelucrătoare.
În această săptămână, industria se ocupă de această problemă la Festivalul de Design de la Londra. O serie de expoziții, discuții și evenimente se vor îndrepta către complicat – unii ar spune relativ dependent – relația dintre plastic și design astăzi.
Caroline Till, co-fondator al agenției de cercetare Franklin Till, care găzduiește o expoziție despre durabilitate pe parcursul săptămânii, a explicat: “Plasticul este o problemă de design. “
Produsele de marmură ale lui Weez & Merl sunt fabricate din plastic reciclat și sunt prezentate la “Beyond the Chipper”.
În acest an, târgul anual de târguri de design din Londra a încorporat materialul plastic al anului, inspirat de numărul tinerilor care folosesc plastic reciclat în munca lor. Plasticul, aparent, poate fi folosit și reutilizat într-o buclă continuă, iar expoziția “Dincolo de Chipper” își propune să evidențieze cele mai bune din practică.
“Am decis că vom căuta cele mai bune exemple de designeri care au tratat cu adevărat materialul rezidual ca o nouă virgină materială”, a declarat fondatorul târgului de design din Londra, Jimmy MacDonald. Scopul este de a crește dorința de a face lucrurile din plastic reciclat și de deșeuri industriale pentru a preveni producția nesfârșită de plastic nou.
Editorul revistei Modern Design Review, Laura Houseley, împărtășește acest scop. Ea a co-creat expoziția “Plasticscene”, care reunește 13 designeri care lucrează la sfârșitul ediției limitate (citește: luxe) piața de design.
0 Comments