Cantitatea potrivită de somn este protectoare pentru sănătatea inimii. Aceasta a fost concluzia unei noi cercetări care a constatat că durata somnului poate influența riscul unei persoane de atac de cord, indiferent de alți factori de risc cardiac, inclusiv cei genetici.

Noile cercetări urmăresc durata somnului și riscul unei persoane de a face un atac de cord.
Într-un document recent al Jurnalului Colegiului American de Cardiologie, oamenii de știință din Statele Unite și Regatul Unit descriu modul în care au analizat obiceiurile de somn și înregistrările medicale ale 461.347 de persoane cu vârste cuprinse între 40 și 69 de ani care trăiesc în U.K.

Datele, provenite de la Biobank-ul britanic, au inclus auto-rapoarte despre câte ore de participanți au dormit în mod obișnuit pe noapte și înregistrări de sănătate care acoperă 7 ani. De asemenea, a inclus rezultatele testelor pentru gene de risc.

Analiza a arătat că cei care dormeau mai puțin de 6 ore pe noapte aveau un risc cu 20% mai mare de prim atac de cord în comparație cu cei care dormeau 6 – 9 ore. Cei care au dormit mai mult de 9 ore aveau un risc cu 34% mai mare.

Cercetătorii au mai descoperit că menținerea duratei de somn la 6–9 ore pe noapte poate reduce riscul unui prim atac de cord cu 18% la persoanele cu o „mare responsabilitate genetică” pentru dezvoltarea bolilor de inimă.

“Acest [studiu]”, spune autorul principal al studiului, Celine Vetter, doctorat, profesor asistent de fiziologie integrativă la Universitatea din Colorado la Boulder, oferă unele dintre cele mai puternice dovezi, însă, că durata somnului este un factor cheie atunci când vine la sănătatea inimii – iar acest lucru este valabil pentru toată lumea. ”

Durata somnului este un factor de risc independent
Studiile găsesc legături între obiceiurile de somn și sănătatea inimii de ceva timp. Cu toate acestea, cele mai multe dintre aceste descoperiri provin din studii observaționale: aceste studii care pot confirma doar legături, dar nu pot stabili direcția cauzei și efectului.

Deoarece mulți factori afectează atât somnul, cât și sănătatea inimii, nu este ușor să se stabilească dacă somnul slab asigură o sănătate slabă a inimii sau o sănătate slabă a inimii duce la un somn slab.

Vetter și colegii ei au căutat să facă față acestei provocări folosind date dintr-un număr mare de indivizi, combinând-o cu cercetarea genetică și eliminând zeci de factori potențiali care influențează.

În total, au ajustat rezultatele pentru a elimina efectul potențial al 30 de factori care pot influența atât sănătatea inimii, cât și somnul. Acești factori includ activitatea fizică, sănătatea mintală, venitul, educația, fumatul și compoziția corpului.

Rezultatele cercetătorilor au arătat că durata somnului a fost un factor de risc independent pentru atacul de cord.

Cercetătorii au descoperit că riscul de atac de cord a crescut cu atât mai mult cu cât somnul obișnuit al oamenilor a scăzut de la 6 la 9 ore.

Persoanele care au dormit 5 ore în fiecare noapte, de exemplu, au avut un risc cu 52% mai mare de atac de cord decât cei care au dormit 7–8 ore. Persoanele care dormeau 10 ore pe noapte aveau dublu risc.

Analiza folosind variante de gene pentru somn scurt
Apoi, echipa a folosit o metodă numită randomizare mendeliană (MR) pentru a confirma că durata somnului scurt a fost un factor de risc independent pentru atacul de cord.

Analiza MR a arătat că persoanele cu variante de gene care le predispuneau la somn scurt aveau un risc mai mare de atac de cord.

Studiile anterioare au descoperit mai mult de 2 duzini de variante asociate cu durata de somn scurtă.

Folosind variante genetice, MR poate determina dacă o legătură de observare între un factor de risc și o boală este în concordanță cu un efect cauzal.

„Acest lucru ne oferă și mai multă încredere că există o relație de cauzalitate aici – că este durata somnului, nu altceva, influențând sănătatea inimii”, argumentează Vetter.

Somnul este cheia sănătății inimii
Conform Centrelor de Control și Prevenire a Bolilor (CDC), mai mult de o treime dintre adulții din Statele Unite dorm mai puțin decât cele recomandate 7 ore pe noapte.

CDC recomandă următoarele sfaturi pentru un somn bun:

Du-te la culcare și ridică-te la aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend.
Obțineți suficientă lumină naturală – mai ales mai devreme în timpul zilei.
Evitați expunerea la lumină artificială, în special în orele până la culcare.
Faceți suficient efort zilnic și evitați să faceți exerciții fizice aproape de culcare.
Evitați să mâncați și să beți în orele înainte de culcare – în special alcool și alimente bogate în grăsimi și zahăr.
Dacă dificultățile persistă, solicitați sfaturi medicale care să ajute la identificarea obstacolelor în somn, inclusiv în alte condiții de sănătate.
Cea mai recentă echipă de cercetare speră că rezultatele sale vor crește gradul de conștientizare în rândul medicilor, al publicului și al factorilor de decizie

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here