Un nou studiu arată că postul strict de zile alternative poate fi o alternativă valabilă la numărarea caloriilor și poate avea rezultate similare, beneficiind în același timp de diferite procese biologice.

Postul poate avea beneficii pentru oamenii sănătoși, sugerează noi cercetări, deși există unele avertismente.
Oamenii își modifică adesea dietele – pentru a pierde în greutate, pentru a-și îmbunătăți sănătatea cardiovasculară și pentru a deveni mai sănătoși în general. Există multe moduri diferite de a face acest lucru.

Un studiu recent a analizat postul de zile alternative (ADF) pentru a vedea dacă este o alternativă viabilă la alte metode, cum ar fi postul intermitent sau restricția calorică.

Cercetătorii au descoperit că o serie de beneficii pentru sănătate au însoțit pierderea în greutate la participanții care au practicat ADF.

Rezultatele investigației lor apar în revista Cell Metabolism.

ADF ca opțiune
Cercetătorii – mulți de la Universitatea Medicală din Graz, din Austria – au efectuat un studiu randomizat controlat. Ei au înscris 60 de participanți la un proces de 4 săptămâni și i-au atribuit aleatoriu fie unui grup ADF, fie unui grup de control.

Participanții grupului de control au putut mânca orice au dorit ori de câte ori au dorit, iar grupul ADF a alternat între un post de 36 de ore, fără calorii și 12 ore de mâncare nelimitată.

Cercetătorii au urmat grupul ADF cu monitorizarea continuă a glucozei, pentru a se asigura că nu au consumat nicio calorie în perioadele lor de post. De asemenea, participanții au ținut jurnale în zilele de post.

De asemenea, echipa a lucrat cu 30 de persoane care au urmat o dietă strictă ADF în ultimele 6 luni sau mai mult, pentru a asigura siguranța pe termen lung a practicii.

Toți participanții au avut o greutate sănătoasă și o sănătate generală bună.

Beneficii biologice neașteptate
În timp ce cei din grupul ADF au compensat adesea unele dintre caloriile pierdute atunci când li s-a permis să mănânce, nu le-au compensat pe toate. În general, aceștia au prezentat o restricție calorică medie de aproximativ 35% și au pierdut în medie 7,7 lire în timpul procesului de 4 săptămâni.

Au fost și beneficii pentru sănătate. Participanții din grupul ADF au avut niveluri reduse de moleculă de aderență intercelulară solubilă-1, un marker legat de inflamație și boala legată de vârstă.

De asemenea, au avut niveluri mai scăzute ale hormonului tiroid triiodotironină, fără a întâmpina probleme cu funcția tiroidiană. Cercetările anterioare au asociat nivelurile scăzute ale acestui hormon cu longevitatea.

În plus, grupul ADF a avut niveluri mai scăzute de colesterol și reducerea trunchiului, sau a buricului, a grăsimilor. Ei au avut, de asemenea, o anumită restricție în aminoacizi, ceea ce cercetările sugerează rozătoare poate prelungi durata de viață.

Mai mult, grupul ADF a cunoscut o regrupare în corpurile cetonice, pe care cercetătorii o consideră un beneficiu pentru sănătate, atât în ​​zilele de post, cât și în cele fără post.

„De ce, exact, restricțiile și postul de calorii induc atât de multe efecte benefice nu sunt pe deplin clare,” spune dr. Thomas Pieber, directorul de endocrinologie al Universității Medicale din Graz.

“Lucrul elegant despre ADF strict este că nu necesită participanții să-și numere mesele și caloriile: pur și simplu nu mănâncă nimic timp de 1 zi.”

Dr. Thomas Pieber
Studiile anterioare au indicat că aderentii pe termen lung de ADF ar putea prezenta malnutriție și o funcție imunitară afectată. Cu toate acestea, cercetătorii nu au găsit probleme de funcție imună în cohorta actuală care au practicat ADF timp de 6 luni sau mai mult.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here