Sportivii consumă în mod obișnuit geluri energetice de carbohidrați pentru a îmbunătăți performanța și rezistența la cursă. Acum, cercetările care implică bicicliști instruiți sugerează că piureul de cartofi poate fi la fel de eficient.

Noi cercetări profită de beneficiile piureului de cartofi pentru sportivi.
În comparație cu ingerarea singură a apei, cicliștii care au ingerat piure de cartof s-au comportat la fel de bine în timpul unui proces de anduranță ca și bicicliștii care au consumat un gel energetic de carbohidrați cu aceeași cantitate de carbohidrați.

„În concluzie”, notează cercetătorii într-un document recent al Jurnalului de Fiziologie Aplicată privind studiul, „ingestia de cartofi și de gel a susținut în egală măsură concentrațiile de glucoză din sânge și performanțele [studiului temporal]”

„Cercetările au arătat”, spune autorul principal al studiului, Nicholas A. Burd, profesor de kinesiologie și sănătate comunitară la Universitatea din Illinois, la Urbana-Champaign, „că ingerarea de geluri concentrate de carbohidrați în timpul exercițiului prelungit promovează disponibilitatea carbohidraților în timpul exercițiilor fizice și îmbunătățește performanța la exerciții fizice. .“

„Scopul nostru de studiu a fost să extindă și să diversifice opțiunile de alimentare a curselor pentru sportivi și să compenseze oboseala aromelor”, adaugă el.

Deși proteinele și grăsimile pot furniza energie, organismul descompune carbohidrații mult mai eficient pentru a satisface cerințele energetice ale exercițiilor fizice de mare intensitate.

Gelurile de energie carbohidrați sunt combustibili de rasă ideali deoarece, nu numai că susțin performanțele, dar organismul le digerează și le absoarbe cu ușurință.

„Cartofii sunt o opțiune integrală pe bază de alimente care îndeplinește aceste criterii, totuși impactul lor asupra performanței rămâne neexaminat”, scriu autorii.

Piure de cartofi vs. gel de carbohidrați
Studiul a implicat 12 bicicliști sănătoși cu mai mulți ani de antrenament și a căror distanță de ciclism săptămânal a fost în medie de 165 mile (267 kilometri). Vârsta lor medie a fost de 31 de ani.

Echipa a atribuit la întâmplare fiecare participant la una din cele trei grupuri de combustibil pentru cursă: piure de cartofi, gel de carbohidrați și apă numai. Toate grupurile au finalizat o provocare de 2 ore pentru ciclism și o probă de timp, în timp ce își consumau combustibilul special pentru cursă.

Procesul a avut un design crossover, ceea ce înseamnă că grupurile au făcut schimburi în așa fel încât fiecare participant să experimenteze toți cei trei combustibili de curse.

Cercetătorii au standardizat consumul de alimente al bicicliștilor timp de 24 de ore înainte de proces.

Ciclistii au dat probe de sange pe parcursul încercărilor. Cercetătorii și-au monitorizat, de asemenea, ritmul cardiac, temperaturile de bază ale corpului, intensitatea exercițiilor fizice și golirea gastrică. Au remarcat, de asemenea, simptome gastrointestinale.

Măsurile au relevat că frecvența cardiacă, glicemia și lactatul de sânge au fost mai mari cu cantități similare în grupurile de piureuri de gel și cartofi atunci când echipa de cercetare le-a comparat cu grupul cu apă. Lactatul este un produs secundar al metabolismului muscular și un marker al intensității efortului.

În plus, performanța de timp a fost aceeași în grupurile de piureuri de gel și cartofi și mai bună decât grupul cu apă.

„Nu am găsit diferențe între performanța bicicliștilor care și-au luat carbohidrații prin ingerarea cartofilor sau gelurilor la cantități recomandate de aproximativ 60 de grame pe oră în timpul experimentelor”, notează prof. Burd.

El a menționat că atât piureul de cartofi, cât și gelul de carbohidrați le-au oferit bicicliștilor un „impuls semnificativ al performanței” în comparație cu consumul de apă.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here