Nivelul zaharului din sange (glicemia) este un factor important in prevenirea complicatiilor cauzate de diabet. Pentru a tine sub control diabetul, este important sa respectati cateva reguli de aur.

1. Exercițiu regulat
Exercitiile regulate te pot ajuta sa slabesti si sa cresti sensibilitatea la insulina.

Creșterea sensibilității la insulină înseamnă că celulele dvs. sunt mai în măsură să utilizeze zahărul disponibil în sânge.

Exercitarea vă ajută, de asemenea, mușchii să utilizeze zahărul din sânge pentru energia și contracția musculară.

2. Controlați consumul de carbohidrați
Corpul tău scutură carbohidrații în zaharuri (în cea mai mare parte glucoză), iar apoi insulina leagă zaharurile în celule.

Când mâncați prea multe carbohidrați sau aveți probleme cu funcția de insulină, acest proces nu reușește și crește nivelul glucozei din sânge.

3. Creșteți consumul de fibre
Fibra încetinește digestia carburilor și absorbția zahărului. Din aceste motive, aceasta promovează o creștere mai graduală a nivelului zahărului din sânge.

În plus, tipul de fibre pe care îl consumați poate juca un rol.

Există două tipuri de fibre: insolubile și solubile. În timp ce ambele sunt importante, fibrele solubile s-au dovedit a reduce nivelul de zahăr din sânge.

4. Beți apă și rămâneți hidratat
Consumul de apă suficientă vă poate ajuta să vă mențineți nivelul de zahăr din sânge în limite sănătoase.

În plus față de prevenirea deshidratării, ajută rinichii să elimine excesul de zahăr din sânge prin urină.

5. Nivelurile de control ale stresului
Stresul poate afecta nivelul glicemie.

Hormonii cum ar fi glucagonul și cortizolul sunt secretați în timpul stresului. Acești hormoni determină creșterea nivelului zahărului din sânge .

Un studiu a arătat că exercițiul, relaxarea și meditația au redus semnificativ stresul și au redus nivelul de zahăr din sânge.

6. Obțineți un somn de calitate suficient
Obținerea unui somn suficient te face sa te simti minunat și este necesar pentru o bună stare de sănătate.

Modelele de dormit slabe și lipsa de odihnă afectează de asemenea nivelul zahărului din sânge și sensibilitatea la insulină. Acestea pot crește pofta de mâncare și pot stimula creșterea în greutate.

Deprivarea somnului scade eliberarea hormonilor de creștere și crește nivelul de cortizol. Ambele au un rol important în controlul zahărului din sânge.

7. Consumați alimente bogate în crom și magneziu
Nivelurile ridicate ale zahărului din sânge și diabetul zaharat au fost, de asemenea, legate de deficiențele micronutrienților.

Exemplele includ deficiențele în mineralele crom și magneziu.

Cromul este implicat in metabolismul carbohidratilor si grasimilor. De asemenea, ajută la controlul nivelurilor de zahăr din sânge, iar lipsa cromului vă poate predispune la intoleranța la carbohidrați.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here