Măslinele sunt populare atât ca o gustare, cât și ca ingredient în salate, sandvișuri și tocană. Acestea au o textura gustoasa si un gust bogat, sarat.
Oamenii au cultivat măslinii de mai mult de 7.000 de ani, și și-au asociat mult fructele cu beneficii pentru sănătate.

Există sute de specii de măslini, iar aceste fructe și uleiul lor fac parte integrantă din dieta mediteraneană, ceea ce poate ajuta oamenii să prevină bolile și să trăiască mai mult timp.

În acest articol, aflați despre beneficiile posibile pentru sănătate ale măslinelor, precum și despre conținutul lor nutrițional și cum să le utilizați.

Consumul de măsline poate contribui la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.
Măslinele și uleiul de măsline au o istorie îndelungată de beneficii asupra sănătății raportate și există un număr tot mai mare de dovezi științifice care să susțină aceste afirmații.

Uleiul de măsline, pe care producătorii îl realizează prin zdrobirea fructelor de măsline și apoi prin separarea uleiului de celuloză, joacă un rol esențial în dieta mediteraneană.

Măslinile au un nivel redus de colesterol și o bună sursă de fibre dietetice, pe care organismul are nevoie pentru o sănătate bună a intestinului. Ele sunt de asemenea bogate în fier și cupru.

Cercetările arată că, în urma dietei, oamenii pot trăi mai mult timp. Un studiu al a aproape 26.000 de femei a constatat că dieta mediteraneană ar putea reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare cu până la 28% în comparație cu o dietă de control.

Dieta mediteraneană implică consumul zilnic de cereale integrale, fructe, legume, leguminoase și fructe cu coajă lemnoasă. Oamenii care urmăresc dieta mănâncă pește și carne slabă în mod moderat, dar limitează carnea roșie și prelucrată la 2-3 porții pe lună.

Dieta subliniază, de asemenea, schimbarea grăsimilor nesănătoase, cum ar fi acizii grași trans și grăsimile saturate, care sunt prezente in unt si margarina, cu grasimi sanatoase, cum ar fi grăsimile polinesaturate și mononesaturate, care sunt în măsline și uleiul de măsline.

Măslinele sunt o sursă bună de oleat, care este un acid gras mononesaturat. Un studiu realizat în 2016 a constatat că consumul de grăsimi monosaturate a redus riscul de deces prematur datorită bolii, comparativ cu consumul mai mult de carbohidrați.

Fundatia American Heart spune, de asemenea, ca grasimile mononesaturate pot avea un efect benefic asupra sanatatii inimii atunci cand o persoana le consuma cu moderatie.

Uleiul de măsline este de asemenea ridicat într-un tip de antioxidant numit polifenoli, care poate ajuta la prevenirea bolilor legate de inima și vasele de sânge.

Unii oameni cred că acești antioxidanți pot încetini progresia bolilor neurodegenerative și chiar a cancerului. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a confirma aceste afirmații.

Este de remarcat faptul că producătorii de alimente păstrează de obicei măslinele în saramură, care are un conținut ridicat de sare. De-a lungul timpului, nivelurile excesive de sare din organism pot duce la hipertensiune arterială, infarct miocardic și accident vascular cerebral, astfel încât oamenii ar trebui să mănânce măsline cu moderatie.

Conținutul nutrițional al diferitelor tipuri de măsline
Conținutul nutrițional de 100 grame (g) de măsline negre conservate este următorul:

macronutrienti:

energie: 116 calorii
proteină: 0,84 g
grăsime totală: 10,90 g
carbohidrat: 6,04 g
Fibră: 1,60 g
minerale:

calciu: 88 miligrame (mg)
fier: 6,28 mg
magneziu: 4 mg
potasiu: 8 mg
sodiu: 735 mg
zinc: 0,22 mg
cupru: 0,25 mg
Vitamine:

vitamina C: 0,90 mg
niacin: 0,04 mg
vitamina B-6: 0,01 mg
vitamina A: 17 micrograme (μg)
vitamina E: 1,65 mg
vitamina K: 1,4 pg

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here