Laurence Bayer, cercetător în cadrul Departamentului de Neuroștiințe de Bază al Facultății de Medicină UNIGE, împreună cu Sophie Schwartz, profesor în același departament, au condus primul studiu.

Studiul a implicat 18 tineri participanți sănătoși care au dormit la HUG Sleep Medicine Center timp de 2 nopți. Cercetatorii au inregistrat participantii la inima si la ratele respiratorii si au folosit electroencephalography pentru a monitoriza activitatea creierului lor.

Pentru creier, privarea de somn este “ca și cum ați bea prea mult”
Efectele privării de somn asupra creierului sunt asemănătoare celor ale consumului de alcool, arată un nou studiu.

În prima noapte, participanții la studiu dormeau pe un pat în mișcare, în timp ce în a doua noapte dormeau pe un pat normal ,fara balans. “[W] a observat că participanții noștri, deși au dormit bine în ambele cazuri, au adormit mai repede când au fost balansati”, afirmă Bayer.

In plus, au avut perioade mai lungi de somn profund si mai putine micro-wake-uri, un factor frecvent asociat cu o calitate slaba a somnului.

Apoi, cercetătorii au dorit să vadă dacă mișcarea blândă a afectat și consolidarea memoriei. “Ne-a supus participanții la testele de memorie: au trebuit să învețe perechi de cuvinte seara și să si le aducă aminte de dimineață când s-au trezit”, spune primul autor al studiului Aurore Perrault, cercetător la Facultatea de Medicament.

“Si aici, balansarea sa dovedit benefica: rezultatele testului au fost mult mai bune dupa o noapte in miscare decat dupa o noapte normala!” spune ea.

Cercetatorii explica ca aceasta este o consecinta a modului in care somnul adanc moduleaza activitatea valurilor creierului si despre modul in care balansul  ajuta la sincronizarea activitatii creierului prin intermediul a asa numitelor retele talamocortico-corticale.

Aceste rețele creierului joacă un rol vital în somnul profund și construirea memoriei
Send feedback
History
Saved
Community

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here