Cercetătorii sunt conștienți de avantajele pe care exercițiile fizice le aduc minții și corpului. Dar cât durează aceste efecte pozitive, în special în ceea ce privește creierul? Și cât de des ar trebui să ne exercităm?

Un nou studiu sugerează că un singur joc de exerciții aerobe poate stimula memoria de lucru pentru o perioadă scurtă de timp.
Un număr mare de cercetări recente a demonstrat că exercițiile fizice pot aduce o cantitate impresionantă de beneficii pentru sănătate și bunăstare.

De exemplu, acumularea de dovezi sugerează că exercițiile fizice pot ajuta la ameliorarea depresiei și la menținerea sănătății metabolice și a sănătății creierului.

Efectele pozitive ale exercițiilor fizice asupra acestora din urmă, în special asupra memoriei și a altor abilități cognitive, prezintă un interes deosebit pentru cercetătorii care se concentrează pe prevenirea declinului cognitiv clinic legat de vârstă și de vârstă.

Unele dintre întrebările principale pe care le pun cercetătorii sunt: ​​De cât de multă nevoie de exerciții fizice are nevoie o persoană pentru a stimula sănătatea creierului și cât durează aceste efecte pozitive? Și, mai precis: Care sunt efectele exercițiului fizic asupra abilităților cognitive ale persoanelor în vârstă?

Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care le-a abordat recent un nou studiu de la Universitatea din Iowa. Rezultatele cercetării, prezentate în Medicină și Știință în sport și exercițiu, ne aduc o mai bună înțelegere a modurilor în care exercițiul poate ajuta la menținerea minții ascuțite.

Potențial pentru beneficii instantanee
Pentru prima parte a studiului actual, cercetătorii au dorit să afle cum un singur exercitiu a influențat memoria de lucru la adulții în vârstă. Memoria de lucru este forma memoriei pe termen scurt care joacă un rol cheie în procesele de luare a deciziilor.

Echipa a recrutat 34 de participanți sănătoși, cu vârste cuprinse între 60 și 80 de ani, care au raportat că nu au făcut exerciții fizice în mod regulat. Cercetătorii au cerut acestor participanți să facă exerciții fizice folosind o bicicletă staționară în două sesiuni.

În prima sesiune, exercițiul a fost ușor, dar în a doua a fost mai solicitant și mai strâns. În fiecare sesiune, participanții au pedalat 20 de minute.

Înainte și după fiecare sesiune, fiecare participant a suferit scanări RMN care au arătat activitatea creierului în regiunile conectate cu procesele de memorie de lucru. Participanții au luat și teste de memorie.

Testul a implicat privirea la imagini cu opt fețe care au alternat, cum ar fi carduri flash, la fiecare 3 secunde. Participanții au fost nevoiți să recunoască atunci când fața pe care o vizionau în prezent apăruseră două „cărți” mai devreme.

Rezultatele au fost mixte. După un singur antrenament, unii dintre participanți au cunoscut o mai bună conectivitate a creierului între trei regiuni – lobul temporal medial, cortexul parietal și cortexul prefrontal – toate conectate la stocarea și regăsirea memoriei.

Participanții cu o conectivitate crescută între aceste zone s-au descurcat mai bine la testul de memorie de lucru. Cu toate acestea, au existat și participanți a căror memorie de lucru nu a beneficiat mult de la un singur exercitiu.

Cercetătorii au remarcat, de asemenea, că, pentru persoanele a căror conectivitate creierului a crescut după un singur exercitiu, beneficiile au durat doar o perioadă scurtă.

Dar concluziile din această parte a studiului indică, de asemenea, că impactul pozitiv al exercițiului asupra creierului poate fi imediat.

“Beneficiile pot fi acolo mult mai repede decât cred oamenii”, spune co-autorul studiului Michelle Voss, doctorat, profesor asistent la catedra de științe psihologice și ale creierului de la Universitatea din Iowa.

“Speranța este că o mulțime de oameni o vor menține, deoarece acele beneficii pentru creier sunt temporare. Înțelegerea exactă a timpului în care beneficiile durează după o singură sesiune și de ce unii beneficiază mai mult decât alții, sunt direcții interesante pentru cercetările viitoare, „observă ea.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here