Cercetările noi testează o strategie nouă pentru prevenirea câștigului în greutate în vacanță și propune un mecanism psihologic care explică de ce ar putea funcționa strategia.

Cercetatorii au identificat un nou mod de a preveni cresterea in greutate in timpul sezonului de vacanta.
Mai mult de 37% dintre adulții din Statele Unite trăiesc cu obezitate, arată estimările, iar experții se așteaptă ca acest număr să crească. Mai mult de 32% dintre adulții din SUA sunt, de asemenea, supraponderali.

Cercetările arată că, în medie, oamenii câștigă între 0,4 și 1 kilogram (kg) greutate pe an. Deși aceasta poate fi o cantitate mică, creșterea în greutate persistentă poate duce la obezitate în timp.

Cei mai mulți dintre noi sunt familiarizați cu așa-numitul câștig de greutate în vacanță. În mijlocul lunii noiembrie și ianuarie, adulții tind să obțină în medie 0,4-1,5 kg.

Acum, cercetarea care apare în jurnalul Obezitate sugerează că cântărirea în fiecare zi ar putea fi o modalitate eficientă de a preveni creșterea în greutate.

Jamie Cooper, Ph.D., care este profesor asociat la Departamentul de Alimentație și Nutriție de la Universitatea din Georgia din Atena, a condus noua cercetare.

Studiind o nouă strategie de scădere în greutate
Pentru studiul lor, Cooper și colegii au recrutat 111 adulți care aveau vârsta de 18-65 de ani. Participanții s-au cântărit cu diferite grade de frecvență între mijlocul lunii noiembrie 2017 și începutul lunii ianuarie 2018.

Cercetatorii au cerut participantilor sa completeze trei vizite: unul chiar inainte de sezonul sarbatorilor, altul imediat dupa, si cel de-al treilea la 14 saptamani dupa interventie.

Cooper și echipa au cerut de asemenea participanților să utilizeze o scară Likert pentru a evalua frecvența cu care s-au cântărit.

Cheia pentru pierderea în greutate: “Deseori înregistrați, pierdeți mai mult”
Noi cercetări constată că păstrarea unei înregistrări a ceea ce mănânci vă poate ajuta să pierdeți în greutate.

In timpul interventiei, cercetatorii au cerut participantilor sa incerce sa-si mentina greutatea initiala pe parcursul perioadei de studiu, insa nu le-au oferit sfaturi despre cum sa faca acest lucru. Astfel, fiecare participant a fost liber să aleagă orice metodă le-ar fi dorit, indiferent dacă implică exerciții fizice sau dieting.

Cercetătorii au comparat acești participanți cu un grup de control care nu a primit nicio instrucțiune.

La sfârșitul perioadei de studiu, cei care s-au cântărit în fiecare zi și au obținut o reprezentare grafică a modificărilor lor în greutate au menținut aceeași greutate pe care au avut-o la momentul inițial sau pierderea în greutate.

“Poate că exercită un pic mai mult a doua zi (după ce au văzut o creștere în greutate), sau se uită la ceea ce mănâncă mai atent”, comentează Cooper.

“Subiecții auto-selectează modul în care vor modifica comportamentul lor, ceea ce poate fi eficient deoarece știm că intervențiile nu sunt de o mărime potrivită tuturor”.

În schimb, participanții care nu s au cântărit în fiecare zi au câștigat greutate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here