Luând un duș cald sau o baie înainte de culcare este o modalitate cunoscută de a îmbunătăți somnul, dar când este timpul potrivit să o faceți? Un nou studiu are răspunsul.

Cercetarea găsește momentul potrivit pentru a face acea baie caldă înainte de culcare.
Pentru cei care se luptă pentru a obține o cantitate decentă de somn în fiecare noapte, există o serie de sfaturi pentru a încerca să îmbunătățească șansa de a adormi și a calitatea odihnei.

De exemplu, știm că exercitarea în mod regulat, menținerea temperaturii în dormitor și evitarea alcoolului înainte de a merge la culcare sunt câteva modalități excelente de a ne asigura că vom avea o odihnă bună.

Facand o baie sau un duș înainte de culcare este de asemenea un remediu bine cunoscut pentru somn.

Acest lucru se datorează parțial faptului că o baie caldă ne poate ajuta să ne relaxăm, dar și pentru că temperatura corpului tinde să scadă după o baie caldă, care poate provoca un somn mai bun.

Cu toate acestea, face diferența calitatea somnului exact atunci când facem baie? Cercetătorii condus de Shahab Haghayegh, cercetător de doctorat în cadrul Departamentului de Inginerie Biomedicală de la Universitatea din Texas, Austin, au decis să investigheze.

Analizând timpul de îmbăiere și calitatea somnului
Pentru a afla, Haghayegh și colegii au căutat un total de 5.322 de studii din baze de date cum ar fi PubMed, CINAHL, Cochran, Medline, PsycInfo și Web of Science.

Ei au publicat rezultatele meta-analizei lor în revista Sleep Medicine Reviews.Cercetătorii au analizat efectele încălzirii corporale pe bază de apă asupra mai multor indicatori ai calității somnului: “somn latența la somn (SOL), trezirea după debutul somnului, timpul total de somn, eficiența somnului, somnul cu un somn lent și calitatea somnului subiectiv .“

Un SOL mai lung – adică cât durează să adormi – este o măsurătoare standard a satisfacției pentru somn. Eficiența somnului este de asemenea un mod convențional de măsurare a somnului care împarte timpul în care o persoană este adormită de timpul total petrecut în pat, minus SOL.

În cele din urmă, somnul cu lentă lentă descrie cea mai profundă fază a somnului, despre care mulți cred că sunt critici pentru învățarea și consolidarea memoriei.

Rezultatele analizei au arătat că cel mai bun moment pentru a face un duș sau o baie este cu 1-2 ore înainte de a merge la culcare. Durata dușului sau a băii nu trebuie să dureze mai mult de 10 minute pentru ca o persoană să profite de avantaje.

Aceasta răcește corpul prin îmbunătățirea circulației sângelui de la miezul corpului până la periferia lui – adică la mâini și picioare.

Luarea unui duș sau o baie caldă în acest moment îmbunătățește ritmul “temperaturii circadiene”, ajutând oamenii să adoarmă mai repede și îmbunătățind calitatea somnului, explică autorii studiului.

“Când am analizat toate studiile, am observat diferențe semnificative în ceea ce privește abordările și constatările”, explică Haghayegh. Singura modalitate de a determina cu exactitate daca somnul poate fi imbunatatit este de a combina toate datele anterioare si de a le privi prin intermediul unui nou obiectiv.

“Da, datele [dovedesc] că un duș cald sau o baie înainte de culcare face o diferență enormă în calitatea ta generală de somn”, spune Haghayegh.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here