Software ERP


0

Ce este ERP?

Planificarea resurselor întreprinderii (ERP) este un termen folosit pentru a descrie o soluție de afaceri end-to-end care conectează o varietate de departamente din interiorul unei companii. Pentru ofertele ERP standard, aceste ramuri pot include contabilitate, lanțul de aprovizionare, managementul portofoliului de proiecte, producția și resursele umane, printre altele. Instrumentele care se încadrează în categoria ERP oferă o eficiență mai mare pentru profesioniștii din contabilitate și finanțe, managementul activelor întreprinderii, servicii profesionale și management de proiect. Deși sunt destinate întreprinderilor de dimensiunea întreprinderii, aceste produse pot fi utilizate de companiile mici și mijlocii de piață cu producție mare. Fiecare subcategorie ERP este listată mai jos, totuși unele categorii cruciale de software ERP includ:

Servicii profesionale de automatizare

Software-ul de automatizare a serviciilor profesionale (PSA) îmbunătățește procesele companiilor de servicii profesionale, oferind informații despre informațiile despre proiect și alocarea resurselor. Aceste produse permit managerilor să aloce proiecte resurselor disponibile, să urmărească progresul proiectelor, să înregistreze timp și cheltuieli pentru fiecare proiect și chiar să trimită facturi către clienți direct din software. Prin înregistrarea financiară a proiectului, software-ul PSA permite o prognoză îmbunătățită a bugetului și a resurselor pentru produsele viitoare. Acest lucru ajută la consultanță, publicitate sau orice altă companie de servicii profesionale orientată către clienți care lucrează într-o manieră bazată pe proiect.

Sisteme ERP

Sistemele și suitele ERP sunt suite software complexe și expansive care ating toate aspectele afacerilor bazate pe produse. Aplicația de bază a acestor produse este modulele de contabilitate. Cu toate acestea, oferă funcționalități pentru bugetare și prognoză, gestionarea stocurilor și a depozitelor, producție și distribuție, printre altele. Prin faptul că toate aceste departamente lucrează într-un singur sistem centralizat, suitele ERP facilitează o afacere mai transparentă. De asemenea, oferă profesioniștilor din managementul financiar observații și perspective directe asupra modului în care factorii lanțului de aprovizionare influențează profitabilitatea.

Sisteme ERP bazate pe proiecte

Sistemele ERP bazate pe proiecte oferă aceeași transparență ca și ofertele ERP standard, dar sunt destinate în mod special companiilor care utilizează un model de afaceri bazat pe proiect, spre deosebire de cel bazat pe produs. Aceste soluții oferă contabilitate de proiect, într-o direcție similară cu software-ul profesional de automatizare a serviciilor, dar pentru industriile din afara serviciilor profesionale. Companiile care utilizează un model de afaceri bazat pe proiecte nu ar trebui să încerce să implementeze o suită ERP standard, care poate cauza o mulțime de complicații și poate deveni costisitoare și ineficientă foarte rapid.

Managementul activelor întreprinderii

Produsele Enterprise asset management (EAM) ajută la urmărirea activelor fizice controlate de o companie. Aceste soluții ajută la urmărirea ciclului de viață al activelor pentru a se asigura că acestea nu devin datate sau ineficiente. Înregistrarea productivității activelor poate ajuta cu potențiala întreținere a reparațiilor și chiar poate oferi soluții de întreținere predictivă care, în cele din urmă, vor ajuta la rentabilitate. Aceste sisteme oferă companiilor o cantitate mare de date, care pot fi analizate pentru a determina când este necesară întreținerea sau înlocuirea activelor.

Fiecare dintre aceste produse software oferă aspecte ale planificării resurselor întreprinderii și îmbunătățesc transparența proceselor de afaceri. Aceștia ajung la departamentele și industriile interne pentru a ajuta la îmbunătățirea eficienței și a productivității. Fiecare dintre următoarele categorii de software se încadrează în acest concept general.

Categorii populare de software ERP
Software pentru achiziții
Software-ul pentru achiziții ajută organizațiile să-și automatizeze eforturile de achiziție. Cu ajutorul software-ului de achiziții, companiile pot gestiona online majoritatea activităților legate de achiziții, inclusiv ridicarea și aprobarea comenzilor de achiziție, selectarea și comandarea produselor, primirea și potrivirea comenzilor și facturilor și efectuarea plăților. De asemenea, departamentele de achiziții pot utiliza produse de achiziții pentru a coordona expedierile de comenzi pentru o capacitate optimă sau pentru a se angaja cu furnizorii care licitează pentru afaceri. Beneficiile principale oferite de software-ul de achiziții sunt reducerea timpului și a efortului petrecut pentru gestionarea achizițiilor, coordonarea sporită cu furnizorii și capacitatea de a valorifica economiile de scară.

Software-ul pentru achiziții nu trebuie confundat cu software-ul din categoria Gestionare depozit sau categoria Achiziții, în ciuda unor suprapuneri în funcționalitățile dintre aceste categorii.

Considerații de cumpărare pentru software-ul de achiziții
Înainte de a alege un produs software pentru achiziții, trebuie să vă asigurați că caracteristicile de care aveți nevoie sunt peste cele oferite de achiziționarea de produse software. În timp ce mulți oameni folosesc termenii achiziții și achiziții în mod interschimbabil, aceste două categorii de software sunt de fapt destul de diferite, în ciuda faptului că au anumite caracteristici.

Pentru context, etapele ciclului procure-to-pay (P2P) sunt următoarele:
Identificarea cerinței
Autorizarea cererii de cumpărare
Aprobarea cererii de cumpărare
Achiziții
Identificarea Furnizorilor
Întrebări / Primirea cotației
Negociere
Selectarea vânzătorului
Confirmarea comenzii de achiziție
Notificare prealabilă de expediere
Primire de bunuri
Înregistrarea facturii
Meci în 3 direcții
Plata catre Furnizor
În timp ce software-ul pentru achiziții este proiectat să acopere toți pașii ciclului de achiziție la plată (P2P), software-ul de achiziție este limitat la un anumit subset de pași care acoperă confirmarea comenzii de achiziție până la primirea mărfurilor și, în final, la plata către furnizor. Deși acești pași ai ciclului P2P sunt importanți, de obicei nu sunt adaptați pentru a se potrivi sferei și dimensiunii afacerilor individuale, ci sunt în schimb obișnuiți și esențiali pentru bunele practici de cumpărare.
Software de achiziții vs. software de achiziție: software-ul de achiziții include acești pași, precum și cei asociați cu aprovizionarea și identificarea inițială a cerințelor, precum și a potențialilor furnizori. Negocierea cu furnizorii și aprovizionarea strategică cu bunuri și servicii sunt, de asemenea, gestionate în cadrul umbrelei software de achiziții, în timp ce acestea nu sunt de obicei gestionate de achiziționarea de software.
Ușurință de aprovizionare cu produsul de achiziție: Produsele software pentru achiziții ar trebui să poată facilita în mod corespunzător procesul de aprovizionare în cadrul ciclului P2P, astfel încât analizele de piață, RFx și comunicațiile, negocierile și contractarea cu furnizorii sa fie toate gestionate în cadrul software-ului. În plus, software-ul de achiziții ar trebui să ofere vizualizări macro ușor de utilizat ale procesului de aprovizionare, astfel încât eforturile viitoare să poată fi raționalizate sau adaptate la mediile în schimbare.
Produsul se integrează cu sistemele dvs. existente?: Când alegeți un produs software pentru achiziții, este important să fiți conștient de integrările disponibile cu sistemele dvs. existente. Dacă afacerea dvs. utilizează deja și este mulțumită de un instrument software de achiziție, un produs software CPQ sau o suită de lanț de aprovizionare, de exemplu, este posibil să doriți să mențineți acele sisteme dacă este posibil în timp ce investiți în software de achiziții, în loc să le înlocuiți integral. .
Este software-ul ușor scalabil?: Pe măsură ce afacerea dvs. și nevoile sale de achiziții cresc, ar trebui să aveți încredere că software-ul de achiziții pe care îl alegeți se va putea scala cu acestea. Indiferent de instrumentul de achiziție pe care îl alegeți, ar trebui să fie personalizabil pentru a se adapta circumstanțelor și nevoilor dvs. în schimbare în timp. În plus, ar trebui să verificați pentru a vedea dacă personalizările de care veți avea nevoie sunt incluse în costul software-ului sau dacă necesită o taxă suplimentară. Dacă personalizarea nu este oferită, poate doriți să priviți o altă opțiune software de achiziții pentru a vă asigura că produsul este scalabil cu afacerea dvs.

Categorii de software ERP
Software de catalog de piese 3D
Software de contabilitate și finanțe
Software de planificare și planificare avansată (APS).
Software de management al activelor
Software de monitorizare a activității de afaceri
Software pentru plan de afaceri
Software ERP discret
Software ERP de distribuție
Software de generare a documentelor
Software de management de mediu, calitate și siguranță
Software de management al capitalurilor proprii
Sisteme ERP
Software ETO ERP
Software industrial IoT
Software de management al magazinului de locuri de muncă
Software-ul Manufacturing Execution System (MES).
Software de inteligență de producție
Software ERP în mod mixt
Software ERP de proces
Software pentru achiziții
Software de automatizare pentru servicii profesionale
Software ERP bazat pe proiecte
Software de management al proiectelor, portofoliului și programelor
Software pentru clădiri inteligente
Instrumente de planificare a strategiei și inovației
Software de control de supraveghere și achiziție de date (SCADA).
Ingineria sistemelor și instrumente MBSE
Instrumente pentru software ERP
Software de management al garanției

 

 

 


Like it? Share with your friends!

0
News & Events

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *