Pește si fructe de mare pentru sportivi – opțiunile cele mai bune în moderație


0

Când vine vorba de nutriție pentru îmbunătățirea sănătății și performanței, există o mulțime de motive pentru a face din fructele de mare un meniu de bază.

Din punct de vedere nutrițional, peștii – mari și mici – vă pot inunda corpul cu proteine, grăsimi sănătoase și o serie de vitamine și minerale esențiale. Un studiu recent din jurnalul Food and Chemical Toxicology a stabilit că schimbarea unei diete de carne roșie și procesată a dietei tale cu fructe de mare poate adăuga ani sănătoși vieții.

Dar, în ciuda beneficiilor nutriționale globale, consumul de fructe de mare în America – spre deosebire de proteinele animale de la uscat – a rămas foarte static de-a lungul deceniilor. Totul, de la costuri la îngrijorări legate de contaminanți, până la preocupările legate de pescuitul excesiv, a ținut peștii în afara coșurilor de cumpărături. Așadar, este posibil să nu mănânci suficient.

Beneficiile peștelui bogat în omega-3
Puteți opta pentru pieptul de pui ca sursă de proteine ​​slabe, dar atunci când vine vorba de pește, ați fi înțelept să alegeti un peste mai gras. Acest lucru se datorează faptului că aceste specii sunt cea mai bună sursă de acizi grași omega-3, mega-sănătoși EPA (acid eicosapentaenoic) și DHA (acid docosahexaenoic).

Cu o mulțime de studii publicate despre beneficiile  grăsimilor omega-3, acestea sunt unul dintre nutrienții cei mai cercetați. Cu toate acestea, dieta tipică  include mult mai puține grăsimi omega-3 decât ceea ce se consideră optim.

Acest lucru este îngrijorător atunci când auziți că nivelurile scăzute de omega-3 din membranele celulelor roșii din sânge sunt asociate cu rate mai mari de deces precoce la un eșantion de 2.240 de adulți, într-un grad comparabil cu fumatul, potrivit unei analize de 11 ani de date publicate în American Journal of Clinical Nutrition. Și, un studiu recent efectuat în Diabetes Care a constatat că persoanele care au consumat două sau mai multe porții săptămânale de pește gras au avut un risc mai mic de a dezvolta diabet de tip 2 comparativ cu cei care nu au consumat niciodată pește gras. Consumul de pește non-gras nu a afectat riscul de diabet. Alte cercetări au legat chiar aceste grăsimi omega-3 de îmbunătățirea calității somnului și a dispoziției.

Puteți crește aportul de grăsimi indispensabile cu următoarele opțiuni:

Hamsii
Macrou Atlantic
Arctică
Barramundi
hering
Whitefish lac
Midii
Stridiile
Sablefish (cod negru)
Somon (crescut și sălbatic)
Sardine
Biban de mare
Miroase
Păstrăv
Ton
Încă nu este nimic în neregulă cu consumul de pește care este mai scăzut în omega-3, cum ar fi tilapia și somnul, deoarece acestea sunt o sursă de proteine ​​și alți nutrienți importanți, inclusiv seleniu.

Beneficiile crustaceelor
Dacă îți plac fructele de mare precum scoicile,midiile și stridiile esti un norocos deoarece se numără printre cele mai dense tipuri de fructe de mare.

Stridiile conțin mai mult zinc care crește imunitatea decât orice alt aliment – doar șase stridii împachetează aproape 300 la sută din doza dietetică recomandată (ADR) pentru acest nutrient.

Midiile sunt o sursă surprinzătoare de grăsimi omega-3, precum și o sursă fantastică de vitamina B12.

Midiile sunt o mâncare minunată pentru sportivi. Pline de vitamine și minerale, bogate în proteine și sărace în grăsimi. 

În plus, sunt sustenabile – midiile de crescătorie cu un buget redus filtrează și curăță apa în care sunt cultivate.

Beneficiile conservelor de pește
S-ar putea să nu fie cea mai celebrată opțiune, dar conservele de pește – convenabile și economice! – sunt o modalitate excelentă de a strecura mai multe fructe de mare în dieta ta. Somonul, sardinele și macroul – care sunt toate surse de grăsimi omega-3, proteine și vitamina D greu de obținut – pot fi găsite în culoarul conservelor. Mănâncând aceste opțiuni cu oasele, se asigură și calciu – sockeye conservat și somon roz provin aproape întotdeauna din stocuri sălbatice durabile din Alaska.

 

 


Like it? Share with your friends!

0
News & Events

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *